Rod Hutchinson botok felújítása!

Rod Hutchinson Botok felújítása.

Hiába, az Idő nagy úr! Vas foga idővel mindent megrág, legyen szó akár a piramisokról, vagy a számunkra sokkal kedvesebb horgászbotjainkról.

Történetünk nem több ezer évvel ezelőtt, hanem csak tizenpár éve kezdődött. Horgászunk talán több álmatlan éjszakát is azzal töltött, hogy megtalálja a számára a világ legjobb horgászbotját. Végül sikerült. Választása a kézzel épített és magas minőséget képviselő Rod Hutchinson márkára esett.

A botokkal és az általa gyártott csalikkal az eltelt években számtalan szép pontyot fogott.  De hát az a fránya idő! Képes volt meglesni őt miközben sátrában szunyókált, élete pontyáról álmodozva. De ezzel nem érte be. Galád módon vas fogaival nem átalotta megrágni horgászunk legféltettebb kincseit, a bojlis botokat.

Nem volt mit tenni, fel kellet keresni bennünket. Nem mintha mi le tudnánk köszörülni azokat a fránya vas fogakat, nem, azt nem tudjuk. Helyette visszaforgatjuk az idő kerekét a botok életében a születésükig, az ujjá születésükig.

Ennek a szép folyamatnak képeit mutatom be most Önöknek.

A Fuji orsótartó még egész normális állapotban volt, gazdájával abban maradtunk, hogy ne cseréljük ki. A kicsi szivacs markolatokra ráfér már a csere.

Az alsó markolat is használható még. A végdugó szépen gravírozott, de ez a bugyi rózsaszín förtelmes, még akkor is, ha a bot színe barnás.

A gyűrűk minősége és a gyantázás is még egész tűrhető, elmenne még pár évet.

Az eredeti feliratozást már nem mondanám szalonképesnek.

A boton csak az orsótartó maradt eredeti állapotában. Gazdájával abban maradtunk, hogy nem tartjuk meg az eredeti színt, már csak azért sem mert nagyon vékony volt a lakkozás, hanem a blank anyagáig lecsiszolom a botot, aztán színtelen matt lakkal kezelem.

Azért megdolgoztatott ez a bot. Én már sok nagy nevű, európai gyártásúnak mondott botot újítottam már fel, de még egy sem volt köztük olyan, ahol ugyanazokat az anyagokat használták volna mint mi, akik egyedi botokat építünk. Ez a bot kivétel volt. Ez valóban jó minőségű kézi munka volt eredetileg is.

Itt jegyzem meg halkan, hogy jövőre általunk gyártatott blankból, saját építésben egyedi pontyozó botokat gyártunk kis szériában, melyek minősége nem marad el a cikkben szereplő botoktól, de ára mérsékeltebb lesz.

Fogtunk egy kis nyersanyagot és ebből elkészítettük a markolatokat.

Közben a botokat lecsiszoltuk és ujjra lakkoztuk.

Az orsótartó az új markolatokkal a matt bottesten kimondottan elegáns.

Elkészült a hátsó markolat is. Meghagytuk a végdugót a gravírozással együtt, de lepolíroztuk és a kopott gumivég helyére készítettünk újat. Szerintem szebb mint az eredeti.

A botra 50-es Fuji keverőgyűrű került, tökéletes cérnázással és gyantázással. A gyűrűkről további infót itt talál: http://www.absf.hu/termek/fuji-bojlis-gyurusor-6db-bkwag , http://www.absf.hu/termek/fuji-bojlis-keverogyuru-50mm-bkwag

Az új gyűrűsorhoz címke is dukál.

Felkötöttük a többi gyűrűt is. A matt test és a fényes gyanta nagyon szép együtt.

Felkerült az eredeti felirat is, de ez most a bottest alján látható.

Felül a boldog gazdi neve szerepel.

A botokra nem csak a gazdája büszke, azt hiszem mi is méltán lehetünk büszkék a munkánkra, és további szép sikereket kívánunk neki a pontyok horgászatában.